Založ si blog

Láska na dobu určitú

Pred takmer štyrmi rokmi som sa šialene zamilovala do muža, ktorý spravil v živote niekoľko dosť zásadných chýb, na ktoré bude po zvyšok života doplácať nielen on, ale minimálne ďalší štyria ľudia, a to jeho staršia dcéra, jej matka, jeho mladší syn a jeho matka. Áno, muž, ktorý si za krátky čas absolútne získal moje srdce a hlavu, mal už dve deti s dvoma rôznymi ženami. Keď mi to po niekoľkých stretnutiach povedal, zrútil sa mi domček z karát, pretože som s nikým nikdy necítila taký súzvuk duší, ako s ním. Svoje dve deti však v žiadnom prípade nepovažuje za omyl, miluje ich, stará sa o ne, ako finančne, tak aj výchovou a množstvom spoločne stráveného času.

Mnohí ľudia v mojom okolí si ťukali na čelo, keď som sa im zdôverila. Lenže ja som pochopila, čo znamená omieľané „srdcu nerozkážeš“, a to v plnej sile. V čase, keď sme sa spoznali, som mala v pláne vycestovať minimálne na rok do zahraničia. Bránila som sa citom, ktoré som si čoraz jasnejšie uvedomovala, ale nevedela som si rozkázať. Pred mojím odchodom do Kanady som si povedala, že môj odchod všetko vyrieši. Nestalo sa tak, ba naopak, všetko sa ešte viac zamotalo, zintenzívnilo a ja som v tom bola až po uši. Napriek tomu, že sme náš vzťah nikdy nezoficiálnili, v mojom srdci zanechal tú najhlbšiu stopu.

Pred mojím odchodom som sa vyjadrila, že nemá význam sa viazať, lebo rok je dlhá doba. Vnútri som však sama nevedela, čo vlastne chcem viac: ujsť pred citmi, zabudnúť, zísť z ťažšej cesty, kým sa ešte dá, alebo sa urputne držať nádeje, že láska aj ten rok prežije. Dennodenný kontakt vyústil do toho, že ma na konci môjho ročného pobytu v Kanade prišiel navštíviť. To, čo bolo považované za „lásku na dobu určitú“, teda pokým neodídem do zahraničia, prerástlo v niečo, čo v mojom srdci prežívalo ešte dlho potom, a čiastočne doteraz. Je tomu totiž už takmer 2 roky, čo som tomuto v očiach mnohých neperspektívnemu, zložitému, či odsúdeniahodnému vzťahu dala zbohom. Čisto na základe rozhodnutia z rozumu. Ak by som počúvala srdce, vrhla by som sa mu do náruče a už tam zostala.

Moja otázka ale znie: prečo človek, ktorý spraví vo svojom živote chyby, za ktoré nesie plnú zodpovednosť, dostane nálepku bezcharakterného hajzla bez toho, aby ho súdiaci bližšie poznali? Prečo by mal takýto človek úplne stratiť svoju hodnotu?

Práca s ľuďmi: poraďte, ako sa nezblázniť?

08.11.2018

Niekedy mám pri práci s ľuďmi chuť niekoho nakopať do zadku alebo aspoň ostentatívne tresnúť slúchadlom telefónu. Klobúk dole pred všetkými, ktorí pracujú so zákazníkmi, klientami, volajúcimi, skrátka s ľuďmi. Lebo tí sú rôzni, a s tým sa samozrejme musí rátať. Lenže človek by čakal, že ľudia študujúci alebo pracujúci na austrálskej univerzite, ktorá sa v [...]

Prečo by si niekto vybral Kanadu, a nie Austráliu?

02.11.2018

Túto otázku som si kládla vždy, keď som stretla niekoho, kto pobudol nejaký čas v Austrálii, a predsa sa mu v Kanade páčilo viac. Vyše dvoch rokov som žila v kanadskom Vancouveri, kde prší viac ako v Anglicku, minimálna mzda sa pohybuje okolo 12 CAD na hodinu (pre porovnanie v Austrálii je to okolo 19 AUD, čo je takmer 18 CAD), ceny nehnuteľností sa šplhajú do závratných [...]

Moulin Rouge

Vrtuľa legendárneho mlyna na streche kabaretu Moulin Rouge v Paríži sa zrútila

25.04.2024 09:29

Svetoznámy kabaret je jednou z tamojších najnavštevovanejších turistických atrakcií.

izrael, hamas, zbrane

Hamas zloží zbrane, ak vznikne palestínsky štát, povedal predstaviteľ hnutia

25.04.2024 09:16

Hnutie Hamas vládne od roku 2007 v Pásme Gazy.

Jemen, USS Carney

Loď v Červenom mori zostrelila raketu, k útoku sa prihlásili húsíovia

25.04.2024 08:40

Vypálená raketa pravdepodobne mierila na loď MV Yorktown plaviacu sa pod americkou vlajkou.

súdne pojednávanie, Mikuláš Černák

Zvrat v prípade Černáka. V miestnosti bol len pár minút, rozhodovať o jeho prepustení sa dnes nebude

25.04.2024 08:00, aktualizované: 09:06

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 6826x
Priemerná čítanosť článkov: 2275x

Autor blogu

Kategórie

Archív