Založ si blog

Práca s ľuďmi: poraďte, ako sa nezblázniť?

Niekedy mám pri práci s ľuďmi chuť niekoho nakopať do zadku alebo aspoň ostentatívne tresnúť slúchadlom telefónu. Klobúk dole pred všetkými, ktorí pracujú so zákazníkmi, klientami, volajúcimi, skrátka s ľuďmi. Lebo tí sú rôzni, a s tým sa samozrejme musí rátať. Lenže človek by čakal, že ľudia študujúci alebo pracujúci na austrálskej univerzite, ktorá sa v štatistikách radí medzi TOP 2% na svete, budú mať určitú úroveň. Aspoň natoľko, že sa pri telefonáte na recepciu so žiadosťou o prepojenie na inú osobu predstavia, prípadne ešte povedia ohľadom čoho chcú danú osobu kontaktovať. Nuž, v mnohých prípadoch zabudni.

Na to, že študenti, ktorí majú vykonávať dôležité a zodpovedné povolanie zdravotnej sestry či záchranára často nevedia čítať emaily s porozumením, prípadne ich úplne ignorujú a dožadujú sa niečoho vyše mesiaca po termíne, si človek postupne zvykne. Ale na drzosť a hlúposť nie. A vidiac tú klientelu, ktorá na študijné oddelenie prichádza s tými najbizarnejšími požiadavkami a ešte neobvyklejším správaním, ani sa nečudujem, že je imigračná politika Austrálie taka prísna. Avšak zahraniční študenti sú ten najlepší biznis, takže žiaľ, treba sa len obrniť, zhlboka sa nadýchnuť (aj keď pri aróme niektorých študentov to neodporúčam) a ísť s úsmevom ďalej. Alebo máte nejaké zaručené tipy, ako si pri práci s ľuďmi zachovať vieru v ľudstvo? Sem s nimi!

Pripájam zopár príhod za posledných pár dní:

  1. Lektorka volá na naše všeobecné číslo: „Dobrý deň, mám problém s jedným Word dokumentom a stojí v ňom, že v prípade otázok mám kontaktovať toto číslo. Ja na to: „Mohli by ste byť trochu konkrétnejšia? O aký dokument ide? Čo potrebujete, sformátovať ho, vytlačiť, alebo čo pre vás môžeme urobiť?“ Neviem prečo niektorí jedinci očakávajú, že človek bude mať prehľad o všetkých možných Word dokumentoch kolujúcich na fakulte s vyše 4000 študentami a takmer 50 študijnými programami. To po prvé. Po druhé, aj keby toto bolo možné, zatiaľ ešte nevieme čítať myšlienky ani vidieť očami iného človeka, čo má práve otvorené vo svojom počítači. Jej odpoveď znela: „No mám problém s dokumentom, ktorý neviem sama vyriešiť, a je to DLHÝ dokument.“ Ďakujem, to naozaj pomohlo.
  2. Študentka volá: „Prosím vás, neviem kam mám poslať moju žiadosť o neskorší termín skúšok, na fakultu medicíny alebo fakultu ošetrovateľstva?“ To naozaj existujú študenti, ktorí nevedia, na akej fakulte študujú, alebo majú problém nahliadnuť na stránku univerzity a zistiť si to?
  3. „Prosím vás, mám stretnutie s niekym, ale nepamätám si meno, ani pozíciu toho človeka, viete mi pomôcť?“ Hmm…
  4. „Prosím vás, môžete ma prepojiť na môjho všeobecného lekára? Ale neviem jeho meno.“ Hmmmm…
  5. Študenti boli oboznámení, že majú určité dokumenty dodať emailom. Minimálne 5x za deň niekto príde a chce ich odovzdať v tlačenej podobe (čo nám proces nepovoľuje), a mnohí sa ešte sťažujú, že to NIKDE nebolo napísané, alebo že oni sem kvôli tomu hodinu cestovali. Smola, nabudúce skúste poriadne čítať.

Láska na dobu určitú

21.11.2018

Pred takmer štyrmi rokmi som sa šialene zamilovala do muža, ktorý spravil v živote niekoľko dosť zásadných chýb, na ktoré bude po zvyšok života doplácať nielen on, ale minimálne ďalší štyria ľudia, a to jeho staršia dcéra, jej matka, jeho mladší syn a jeho matka. Áno, muž, ktorý si za krátky čas absolútne získal moje srdce a hlavu, mal už dve deti s dvoma rôznymi [...]

Prečo by si niekto vybral Kanadu, a nie Austráliu?

02.11.2018

Túto otázku som si kládla vždy, keď som stretla niekoho, kto pobudol nejaký čas v Austrálii, a predsa sa mu v Kanade páčilo viac. Vyše dvoch rokov som žila v kanadskom Vancouveri, kde prší viac ako v Anglicku, minimálna mzda sa pohybuje okolo 12 CAD na hodinu (pre porovnanie v Austrálii je to okolo 19 AUD, čo je takmer 18 CAD), ceny nehnuteľností sa šplhajú do závratných [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 6803x
Priemerná čítanosť článkov: 2268x

Autor blogu

Kategórie

Archív